سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسا کس که با نیکویى بدو گرفتار گردیده است و بسا مغرور بدانکه گناهش پوشیده است ، و بسا کس که فریب خورد به سخن نیکویى که در باره او بر زبانها رود ، و خدا هیچ کس را نیازمود چون کسى که او را در زندگى مهلتى بود . [ و این گفتار پیش از این گذشت ، لیکن اینجا در آن زیادتى است سودمند . ] [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :8
کل بازدید :162681
تعداد کل یاداشته ها : 165
103/2/18
3:27 ع

لینوکسویندوز 2000 سرور

    در زمینه میزبانی وب همواره 2 سیستم عامل مهم وجود داشته است: ویندوز و یونیکس (لینوکس). مهمترین سوالی که همواره در این زمینه از ما میشود آن است که کدام سیستم برای سایت ما مناسب است؟ ویندوز یا لینوکس؟ پاسخ ما با توجه به هدف شما از داشتن وب سایت و برنامه ای که برای آن سایت در نظر دارید متفاوت است. ما اکثرا به مشتریان خود توصیه میکنیم که برای شروع با لینوکس شروع کنند و اگر در آینده نیاز به گسترش کار و استفاده از قابلیتهای ویندوز بود، سایت خود را به ویندوز منتقل نمایند.

     معمولا سرورهای ویندوز قابلیتهای بیشتری دارند و البته از نظر هزینه گرانتر از لینوکس میباشند. اما سرورهای لینوکس معمولا با ثبات تر (
Stable) هستند و از نظر سرعت نیز بین دو سیستم تفاوت چندانی وجود ندارد.

     از نظر امنیت اکثرا میگویند سرورهای لینوکس امن تر از ویندوز هستند. اما ما در شرکت پشتیبانان شبکه با در نظر گرفتن تمامی مسائل امنیتی بر روی هر دو سیستم امنیت هر دو پلاتفرم را تضمین مینماییم و به شما پیشنهاد میکنیم در هنگام انتخاب سرور بیشتر به امکاناتی که به شما ارائه میشوند توجه کنید تا مسائل امنیتی.

نکته مهم : عده ای تصور میکنند که برای استفاده از سرور لینوکس ، باید بر روی کامپیوتر خود سیستم عامل لینوکس نصب کنند. این فرضیه 100% اشتباه است و کاربران با هر سیستم عاملی میتوانند به سادگی از خدمات سرورهای لینوکس و سایتهایی که بر روی این سیستم عامل قرار دارند استفاده نمایند. در کاربری خدمات این سرورها هیچ مشکلی وجود ندارد و بعضا حتی از کار با ویندوز نیز راحتتر است.

 جدول مقایسه قابلیتها و تواناییهای دو سیستم عامل (بدترین=0 ، بهترین=4):

 لینوکسویندوز 2000
قابلیت اطمینان<<<<<<<<
سادگی استفاده<<<<<<<<
قابلیت ارتقاء در صورت نیاز<<<<<<
قابلیت کار با محصولات مایکروسافت<<<<<
نرم افزارهای رایگان یا Open Source<<<<<
سرعت<<<<<<<<
امکانات<<<<<<<<
قیمت<<<<<<<




نرم افزارهایی که توسط این سیستمها پشتیبانی میشوند
 

 لینوکسویندوز 2000
FrontPage Extentionbb
Flashbb
Shockwavebb
Real Audio/Videobb
CGI-Scriptsbr
Perlbb
PHPbb
SSHb r
MySQLb r
Web-Based Control Panelbb
Anonymous FTPbr
Web Site Statisticsbb
Web-Based Emailbb
SQL 2000rb
Cold Fusionbb
ASP rb
MS Access rb
Visual Basic Scripts rb
Windows Media rb

.NET Framework

rb
 


84/1/22::: 4:35 ع
نظر()