سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بر نیکوترین این امّت از کیفر خدا ایمن مباش که خداى سبحان فرموده است : « از کیفر خدا ایمن نیستند ، مگر زیانکاران » و بر بدترین این امت از رحمت خدا نومید مگرد . که خداى سبحان فرموده است : « همانا از رحمت خدا نومید نباشند جز کافران » . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :7
بازدید دیروز :3
کل بازدید :162710
تعداد کل یاداشته ها : 165
103/2/21
8:12 ص
بیل گیتس آینده صنعت خودرو را ترسیم کرد
 
بیل فورد (راست) و بیل گیتس
آقای گیتس به دنبال تولید اتومبیلهایی است که از تصادم خود با سایر وسایل نقلیه یا عابران پیشگیری می کنند
بیل گیتس، بنیانگذار شرکت نرم افزار سازی مایکروسافت، و بیل فورد، رییس شرکت فورد، آینده ای را برای صنعت خودروسازی ترسیم کرده اند که در آن اتومبیلها می توانند خود را تعمییر کنند و مانع از تصادف شوند.

این دو مدیر موفق اعلام کردند صفحات نمایشگر دارای وضوح تصویری بالا، فناوری تشخیص صوت، دوربین، تقویمهای دیجیتال و تجیهزات ناوبری آشنا با مشخصات و شرایط جاده بخش جدایی ناپذیر خودروهای جدید خواهند بود و شرکتهای خودروسازی با افزودن این لوازم به محصولاتشان از رقبای خود سبقت خواهند گرفت.

آقای گیتس که مدیریت روزمره شرکت مایکروسافت را رها کرده تا تمام وقتش را صرف خلق فناوریهای جدید رایانه ای و یافتن کاربردهای تازه برای آنها کند، به دنبال تولید اتومبیلهایی است که از تصادم خود با سایر وسایل نقلیه یا عابران پیشگیری می کنند.

رمز آینده

ثروتمندترین مرد جهان خطاب به صدها نفر از شرکت کنندگان اجلاس "خودروسازی جهانی مایکروسافت" گفت: "هدف ما باید مطلقا همین باشد. استقبال از فناوری، رمز موفقیت رهبران صنعت خودروسازی جهان خواهد بود."

مایکروسافت در جریان این اجلاس طرح "اوج عملکرد" را عرضه کرد که مجموعه ای از سیستمهای رایانه ای برای کمک به مدیران صنعت خودرو است تا بتوانند زنجیره تامین قطعات، طراحی یکپارچه، تولید، فروش و تجهیز خودروها به دستگاه های رایانه ای را بهتر هماهنگ کنند.

نفوذ به صنعت خودرو
نمونه ای از فورد مفهومی
مایکروسافت می گوید در حال حاضر فناوری اش در ۲۵ نوع خودرو ساخت ۱۳ شرکت اتومبیل سازی از جمله فیات نصب شده است.
 

آقای گیتس و همکارانش در جریان این نشست تعدادی از نوآوریهای خود برای صنعت خودروسازی را معرفی کردند. یکی از اینها یک کلاه بیسبال بود که مکانیکها بر سر می گذارند.

در مقابل این کلاه یک عینک ویژه هست که تصویری معادل تصویر یک نمایشگر ۱۷ اینچ را پیش چشم مکانیکها یا کارگران صنعت خودرو می گذارد و آنها می توانند به موتور خودرو نگاه کنند و تصویری دیجیتالی از مدارهای الکترونیکی موتور را ببینند. این دستگاه فعلا چهار هزار دلار فروخته می شود.

آقای گیتس گفت که این کلاه را یکی از شرکای مایکروسافت به نام "مایکروویژن" بر اساس فناوری موجود در هلی کوپترهای تهاجمی آپاچی طراحی کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد تا چند سال دیگر این فناوری به رانندگان امکان دهد بدون برداشتن چشم از جاده، اطراف خود و وسیله نقلیه شان را ببینند. کارشناسان می گویند تعدادی زیادی از تصادفها زمانی اتفاق می افتد که رانندگان به اطراف جاده نگاه می کنند و حواسشان پرت می شود.

همچنین مایکروسافت نام سیستم عامل خود برای وسایل نقلیه را از "تی-باکس" به "ویندوز متحرک برای خودرو" تغییر داده است.

این شرکت می گوید در حال حاضر فناوری اش در ۲۵ نوع خودرو ساخت ۱۳ شرکت اتومبیل سازی از جمله فیات نصب شده است. بزرگترین سازنده نرم افزار دنیا همچنین یک واحد به نام "ام اس ان آتوز" دارد که شبکه ای از اطلاعات خودرو و خرید و فروش آن است.

کمک یک میلیون دلاری

آقای گیتس و فورد همچنین اعلام کردند که یک میلیون دلار به صندوق هنری فورد اهدا می کنند که برای پرورش استعدادهای فرزندان کارگران این کارخانه خودروسازی تشکیل شده است.

 

توصیه به مدیران
نمونه ای از فورد مفهومی
 استقبال از فناوری، رمز موفقیت رهبران صنعت خودروسازی جهان خواهد بود
 
بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت
 

آنها همچنین به پرسشهای دانش آموزان آکادمی هنری فورد درباره موضوعاتی نظیر طرح مایکروسافت برای جهانی سازی کامپیوتر، دانش رایانه و رقابت در بازار کار و آینده نوآوریهای خودروسازی پاسخ دادند.

مایکروسافت سال گذشته ۴۸ میلیون دلار نقد و ۳۶۲ میلیون دلار نرم افزار به هشت هزار سازمان غیر انتفاعی جهان اعطا کرد.

شرکت فورد واقع در ایالت میشیگان آمریکادر ۲۰۰ بازار شش قاره جهان خودرو می سازد و بیش از ۳۲۷ هزار پرسنل دارد. نامهای تجاری متعلق به این خودروساز عبارتند از: استون مارتین، جگوار، لندروور، لینکولن، مزدا، مرکوری و ولوو.

هنری فورد شرکت خودروسازی فورد را در سال ۱۹۰۳ تاسیس کرد و این خودروساز در سال ۱۹۰۸ با تولید فورد مدل تی پیشگام عرضه خودروهای ارزان قیمت برای مردم عادی شد و طی دو دهه، بیش از ۱۵ میلیون دستگاه فورد تی تولید کرد.

شرکت فورد اعلام کرد که فروش ضعیف این خودروساز در آمریکا سبب شد سود فورد در سه ماهه اول سال جاری ۳۸ درصد کاهش یابد و به یک میلیارد و ۲۱۰ میلیون دلار برسد و اکنون بیم آن می رود که دومین خودرو ساز بزرگ آمریکا در سه ماهه بعد زیان بدهد.

فروش فورد در سه ماهه منتهی به ۳۱ مارس از ۴۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار به بیش از ۴۵ میلیارد دلار افزایش یافت، اما سود خالص این شرکت در سال گذشته نزدیک به دو میلیارد دلار بود.

همانند چند مدت اخیر، فروش فورد افت داشته و بیشتر درآمد این شرکت را بازوی مالی آن از طریق اعطای وام دارای بهره برای خرید خودرو تامین کرده است.


84/2/13::: 10:58 ص
نظر()