سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بخشندگی، [بذر] دوستی را [در دل ها [می کارد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :10
کل بازدید :162691
تعداد کل یاداشته ها : 165
103/2/19
1:7 ص

سفید پوشان رئال مادرید یکشنبه شب در مهم‌ترین دیدار هفته سی و یکم رقابتهای فوتبال باشگاههای اسپانیا با پیروزی4 -2بر بارسلونا ، صدر نشین این رقابتها ، یک گام به صدر جدول نزدیک شدند.
به گزارش خبرگزاریها از مادرید، رئالی‌ها که در دیدار رفت در یک بازی نسبتا ضعیف3بر صفر مغلوب تیم محبوب منطقه کاتالونیای اسپانیا شده بودند ، یکشنبه شب در ورزشگاه سانتیاگو برنابو و در مقابل 78هزار تماشاگر که بیشترشان را هواداران رئال تشکیل می‌دادند ، از همان آغاز دروازه مهمانش را به توپ بستند و در دقیقه 6با ضربه تماشایی سر زین‌الدین زیدان دروازه   حریف را باز کردند.

بارسلونا که خیلی سریع تسلیم شده بود حمله به دروازه میزبان را آغاز کرد ولی در دقیقه 20رونالدو با پاس بکهام دروازه بارسلونیها را هدف قرار داد و نتیجه را 2بر صفر کرد.
پس از گل دوم ، بازیکنان بارسلونا بر شدت حملاتشان افزودند و اوتوئو ، بازیکن کامرونی یکی از گلهای خورده را جبران کرد ولی در وقت اضافی نیمه اول رائول، کاپیتان رئال مادرید ، سومین گل تیمش را به ثمر رساند.
نیمه دوم این بازی طراوت و سرعت نیمه اول را نداشت ولی هر دو تیم در این نیمه یک گل وارد دروازه مقابل کردند. ابتدا مایکل اوون در دقیقه 64گل چهارم رئال را زد وبدنبال آن رونالدینهو در دقیقه72نتیجه را  4-2کرد.
در این بازی سالگادو، بکهام و گراوسن از رئال مادرید و ون برون خهوست ، بلتی و پویول از بارسلونا از داور کارت زرد گرفتند.
در حال حاضر بارسلونا با69 امتیاز در مکان اول لیگ اسپانیا قرار دارد و رئال مادرید با63امتیاز در مکان دوم است.
**********

نتایج فوتبال لیگ برتر

تیم فولاد خوزستان عصریکشنبه با برتری مقابل استقلال تهران، مکان خود را درصدر جدول رده بندی رقابت‌های فوتبال قهرمانی باشگاه‌های برتر ایران مستحکم‌تر کرد.
دراین دیدار تیم فولاد خوزستان با ارائه یک بازی برتر با نتیجه یک بر صفر حریف تهرانی خود را شکست داد تا امیدوارانه، سایر دیدارهای خود را در لیگ برگزار کند.
تنها گل این دیدار را "ایمان مبعلی" هافبک جوان و خلاق تیم فولاد خوزستان از روی یک ضربه آزاد در دقیقه62به ثمر رساند.
این بازی درشرایط جوی نامناسب که با ورزش شدید باد همراه بود در ورزشگاه تختی اهواز برگزار شد.
دراین دیدار بازیکنان تیم فولاد خوزستان با دوندگی بسیار توپ و میدان را در دست گرفته و حملات بسیاری را بر روی دروازه تیم استقلال طراحی کردند.
اساس حملات تیم فولاد خوزستان در این بازی از جناح راست توسط نادر احمدی و میثم سلیمانی بود. آنان حملات خطرناکی را از این جناح بروی روی دروازه جورج توپالوویچ ایجاد کردند که این موقعیت‌ها با بی‌دقتی مهاجمان فولاد به هدر رفت.
اما بازیکنان تیم استقلال تهران در این بازی نتوانستند قابلیت‌های خود را به نمایش بگذارند به گونه‌ای که حرکات پا به توپ رضا عنایتی و ضربات گیلائوری مانع از شکست این تیم نشد.
در دیگر دیدارهای مهم این هفته، دو تیم همشهری ذوب آهن و سپاهان اصفهان در ورزشگاه فولاد شهر به نتیجه تساوی یک بر یک دست یافتند و تیم پاس نیز موفق شد در دقیقه 90گل پیروزی بخش خود را وارد دروازه فجر سپاسی شیراز کند.
نتایج کامل دیدارهای عصر امروز به شرح زیر است :
...............................................
* فولاد خوزستان1استقلال تهران صفر گل : ایمان مبعلی دقیقه62
ذوب آهن اصفهان1سپاهان اصفهان1گل ذوب آهن : فراز فاطمی دقیقه 51گل سپاهان : رسول خطیبی دقیقه5
* پاس 1فجر سپاسی شیراز صفر گل : هادی شکوری دقیقه90
* پیکان تهران2ملوان بندر انزلی1
* سایپا تهران صفر پگاه گیلان صفر
* برق شیراز 3شموشک نوشهر 1
همچنین دیدار امروز تیم‌های ابومسلم خراسان و استقلال اهواز به دلیل حضور بیش از بازیکن این تیم‌ها در تیم منتخب باشگاههای ایران برگزار نشد.
تیم پیروزی
تهران با برتری برابر تیم صباباتری، به رده سوم جدول رقابتهای فوتبال باشگاههای برتر ایران صعود کرد.
دیدار تیم‌های پیروزی و صباباتری تهران از هفته بیست و چهارم رقابتهای فوتبال باشگاههای برتر ایران یکشنبه شب زیربارش شدید باران در ورزشگاه آزادی
برگزار شد که تیم پیروزی در پایان موفق شد با یک گل حریف خود را شکست دهد.
گل تیم پیروزی در دقیقه34توسط علی انصاریان با ضربه سر به ثمر رسید.
جدول رده‌بندی
.............
فولاد خوزستان50
ذوب آهن47
پرسپولیس44
استقلال تهران42
استقلال اهواز39

حاشیه های بازی استقلال و فولاد

* درهای ورودی ورزشگاه تختی اهواز که دیدار تیم‌های استقلال تهران و فولاد خوزستان از هفته بیست و چهارم رقابتهای فوتبال باشگاههای برتر ایران  راس ساعت11پیش از ظهر امروز به روی تماشاگران گشوده شد
* پیش از گشودن درهای ورزشگاه، جمع قابل توجهی از دوستداران فوتبال منتظر ورود به اخل ورزشگاه بودند.

* فروش پرچم‌های قرمز و آبی و سربندهای مختلف قبل ازشروع بازی در جلو در ورودی ورزشگاه از رونق خاصی برخوردار بود.
* باد شدیدی همراه با گرد وخاک از صبح امروز در سطح شهر اهواز وزیدن گرفت و این مساله در روند بازی دو تیم تاثیر منفی گذاشت.
* استقلال تهران نه سال گذشته و نه امسال در اهواز به پیروزی دست نیافته و در همین ورزشگاه تختی اهواز بود که با پذیرش شکست از همتای اهوازی خود در فصل گذشته رقابتهای لیگ برتر، جام قهرمانی را از دست داد.

* غایب بزرگ تیم استقلال تهران در دیدار امروز، فرزاد مجیدی، وحید طالب لو و امیرحسین صادقی هستند.
* از سوی باشگاه فولاد خوزستان پرچم‌هایی به رنگ پیراهن تیم فولاد، پیش از شروع بازی در بین تماشاگران اهوازی توزیع شد.
* اکثریت تماشاگران حاضر در ورزشگاه در دیدار امروز را طرفداران تیم فولاد خوزستان تشکیل می‌دهند.
* هنگام ورود بازیکنان تیم فولاد به داخل زمین، اکثریت دوستداران این تیم به تشویق بازیکنان مورد علاقه خود پرداختند.

* علی بداوی پیستون چپ تیم فولاد خوزستان که به دلیل آسیب دیدگی، مدتها از حضور در ترکیب تیم محروم شده بود، در دیدار امروز به بازی فراخوانده شد
*****
" محمدرضا کربکندی " سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان از " هدایت الله ممبینی" داور دیدار تیمش با تیم فولاد مبارکه سپاهان انتقاد کرد.
وی عصر روز یکشنبه پس از دیدار تیمش با تیم فوتبال سپاهان در جمع خبرنگاران افزود:داوری در این دیدار به ضرر ما بود و در نتیجه بازی تاثیر بسزایی داشت.
سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان افزود: "ممبینی " بصورت مداوم شش بار دیدار تیم‌های ذوب‌آهن و سپاهان را قضاوت کرده و هر بار قضاوت پراشتباهی را برای تیم ما انجام داده است.
کربکندی گفت: در این دیدار نیز اگر داوری قوی بود ، نتیجه بازی به سود تیم ما تمام می‌شد.
وی اظهارداشت: وضع داوریهای لیگ برتر مناسب نیست و نمی‌دانم چرا آقای " دادکان" رییس فدراسیون فوتبال و "غیاثی" رییس کمیته داوران برای بهبود وضعیت داوری تصمیم جدی اتخاذ نمی‌کنند.

نتایج بازی های همبستگی کشور های اسلامی

یک مدال طلا به جمع مدالهای تیم ملی کاراته ایران در بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی افزوده شد.
به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا حسین روحانی یکشنبه شب در دیدار نهایی وزن60کیلوگرم جوزف جواروف " از آذربایجان را شکست داد و به مدال طلا این وزن دست یافت .
دراین وزن کاراته کار عربستانی به مقام سوم دست یافت .
همچنین "حسن بیگی " کاراته کشورمان در وزن منهای70کیلوگرم به‌مدال برنز دست یافت .
مدال طلای این وزن به "محمود ابراهیم " از مصر رسید و کاراته کار آذربایجانی به مدال نقره دست یافت .
تیم ملی کاراته ایران تاکنون به دومدال طلا و سه مدال برنز دست‌یافته است
*
تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران در نخستین دیدار خود درچارچوب بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی تیم فلسطین را مغلوب کرد.
به گزارش خبرنگار اعزامی "ایرنا" والیبالیستهای کشورمان یکشنبه شب در ورزشگاه "الاهلی " شهر جده در سه گیم پیاپی درمقابل حریف به پیروزی رسیدند.
تیم والیبال ایران درگروه ب در دیدار بعدی به مصاف تیم‌های پاکستان و عراق می‌رود.
*
تیم ملی فوتسال کم توانان ذهنی ایران در دومین دیدار خود در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی که در عربستان جریان دارد، یکشنبه شب تیم بنگلادش را با نتیجه سنگین وپرگل 20برصفر شکست داد.
به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به محل مسابقه‌های همبستگی کشورهای اسلامی، تیم ملی فوتسال کم توانان ذهنی ایران در این مسابقه‌ها به همراه تیم‌های بنگلادش، لبنان و عراق در گروه دوم قرار دارد.
تیم ایران موفق شده بود درنخستین دیدار خود تیم عراق را با نتیجه شش بر صفر شکست دهد. تیم ایران در سومین و آاخرین دیدار خود در مرحله مقدماتی، با لبنان دیدار خواهد داشت .
*
تیم ملی بسکتبال جمهوری اسلامی ایران در چارچوب بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در دومین دیدار خود مالدیو را با نتیجه141-29شکست داد
تیم بسکتبال ایران در گروه "ب" روز دوشنبه استراحت دارد و دیدارهای بعدی خود را مقابل تیمهای مغرب و چاد برگزار می‌کند.
تیم ایران روز گذشته در اولین دیدار خود، تیم فلسطین را نیز مغلوب کرده بود
**********

فوتبال خارجی
در ادامه هفته سی‌ام رقابتهای فوتبال سری آ باشگاههای ایتالیا، عصر یکشنبه هفت دیدار برگزار شد و در یکی از پرگل‌ترین دیدارها، دو تیم اودینزه و رم به تساوی3-3دست یافتند.به گزارش خبرگزاریها، در این دیدار که در زمین اودینزه برگزار شد، دی ناتاله، پینزی و دی میکله بترتیب در دقایق27-33-75برای تیم میزبان و چیوو، مونتلا و مانچینی در دقایق14-33-44برای رم گلزنی کردند.
در دیگر دیدارها این نتایج بدست آمد
آتالانتا3کیه‌وو صفر
لاتزیو3لیوورنو1
لچه2سیه‌نا2
پالرمو 2مسینا1
رجینا1پارما3"
کالیاری صفرده  سمپدوریا صفر
رده بندی در پایان هفته30
اث میلان67یوونتوس67اینترمیلان53اودینزه 49سمپدوریا48پالرمو47رم و کالیاری39
*
دیدار تیم‌های استون ویلا و وست برومویچ آلبیون در هفته سی و دوم مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاه‌های برتر انگلیس به تساوی انجامید.
به‌گزارش خبرگزاری رویترز از لندن ، در این دیدار که عصر روز یکشنبه در زمین تیم استون ویلا برگزار شد ، دو تیم در پایان
90دقیقه تلاش به تساوی یک بر یک رسیدند.
*
جیووانی تراپاتونی" سرمربی کنونی باشگاه بنفیکای پرتغال، هر نوع مذاکره با سران باشگاه لاتزیو برای قبول پست سرمربیگری این تیم ایتالیایی را تکذیب کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از لیسبون، تراپاتونی در گفت و گو با روزنامه کپیتال چاپ پرتغال اظهار داشت: رم شهر دوست داشتنی برای من است اما نه با کسی صحبت کرده و نه پیشنهادی دریافت کرده‌ام.
سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایتالیا افزود: من در اینجا کاملا احساس راحتی می‌کنم و طبیعی است که وقتی کسی خانه‌ای می‌سازد مایل است در آن زندگی کند. اما هدف مهم ما قهرمانی در لیگ پرتغال است و سپس در مورد آینده صحبت خواهیم کرد.
به اعتقاد وی "حرف زدن در مورد این قبیل موضوعات در شرایطی که هنوز مسابقات زیادی تا پایان فصل باقی مانده، بیهوده است."
*

و در پایان دو خبر از باشگاه استقلال
مسوولان تیم فوتبال استقلال تهران به شدت به دنبال جذب هافبک جوان تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز هستند.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، با وجود آنکه هنوز تا فرا رسیدن فصل نقل و انتقالات فوتبال زمان زیادی باقی است، اما مسوولان و کادر فنی باشگاه استقلال به فکر خریدهای سال آینده هستند.
براین اساس شنیده شده است که امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم فوتبال استقلال بصورت مداوم با مهرزاد معدنچی در تماس است.
گفته می‌شود که مسوولان فجر شهید سپاسی در جریان این تماس‌های قلعه‌نویی قرار دارند و به صورت ضمنی با این انتقال موافقت کرده‌اند.
همچنین قرارداد معدنچی با تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز سه ماه دیگر به پایان می‌رسد و این هافبک جوان به زودی بازیکن آزاد خواهد شد.
بر اساس این گزارش به غیر از معدنچی، "علی علیزاده"، "صمد زارع"، "احسان شیرمردی" و "فرشید طالبی" نیز از جمله بازیکنان تیم فجر هستند که ظرف چند ماه آینده قراردادشان با این باشگاه به اتمام می‌رسد و به دلیل مشکلات مالی فجر شهید سپاسی، تمایلی به تمدید قرارداد خود ندارند.  
هافبک جوان تیم فوتبال استقلال تهران پس از شش ماه دوری از این تیم، بعد از دیدار تیم‌های استقلال - فولاد خوزستان مجددا در تمرینات آبی‌پوشان شرکت خواهدکرد.
" امیر امینی‌فر" که به همراه " منصور احمدزاده " به‌صورت قرضی به تیم تراکتورسازی تبریز منتقل شده‌بود، روز یکشنبه رضایت‌نامه خود را از این باشگاه دریافت کرد تا در تمرینات تیم استقلال شرکت کند.
"امینی‌فر" امروز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تایید این مطلب گفت: مدت قراردادم من شش ماه بود که با اتمام آن و اخذ رضایت‌نامه و با هماهنگی با " امیر قلعه‌نوعی " سرمربی این تیم از دو روز دیگر در تمرینات استقلال شرکت خواهم کرد.
وی در توضیح علت انتقال خود به تیم تراکتورسازی گفت: فرصت بازی کردن در استقلال خیلی کم به من می‌رسید. به همین علت از کادر فنی تقاضای انتقال به تیم دیگری کردم و از آنجایی که از نظر مالی پیشنهاد تراکتورسازی تبریز خوب بود،به‌طور قرضی به این تیم منتقل شدم .
هافبک جوان استقلال گفت : من می‌دانم برای اینکه بتوانم بار دیگر اطمینان مربیان خود را جلب کنم ، باید تلاش مضاعفی انجام دهم .
وی در پایان تاکید کرد که حضورش در تراکتورسازی وی را از شرایط فوتبال حرفه‌ای دور کرده‌است .
مدت قرارداد "منصور احمدزاده" دیگر بازیکن جوان استقلال با تیم تراکتورسازی ، پس از پایان دیدار این تیم مقابل تیم راه‌آهن تهران به پایان خواهد رسید.اما وی هنوز تصمیمی برای بازگشت به استقلال و یا تمدید قراردادش با تراکتورسازی اتخاذ نکرده است.


  
  

انسان خاکی در حالی که با خدا در کنار ساحل قدم می زد و مشغول گفتگو بود ، ناگهان به عقب نگاه کرد و دید که در بازی جهان فقط رد پای یک نفر دیده می شود ، با خدا گفت : چرا در بازی جهان تو مرا تنها گذاشتی و فقط رد پای من دیده می شود؟ و جالب آن که درست در همین وقت ها من گرفتار مشکلات زیادی بودم ، خدا به او گفت : این رد پای من است که در مشکلات تو را به دوش می کشیدم و تو از من قافل بودی.


  
  

یه چشم همیشه باید توش اشک باشه ، وگرنه می سوزه
یه دل همیشه باید توش غم باشه وگرنه میشکنه
یه لب همیشه باید روش خنده باشه وگرنه زود پیر می شه
یه کبوتر همیشه باید عشق پرواز داشته باشه وگرنه اسیر می شه
یه صورت همیشه باید شاد باشه وگرنه به دل هیچکس نمی چسبه
یه دیوار باید به یه تیر تکیه کنه وگرنه می ریزه
یه قلب پاک همیشه باید به یه نفر ایمان داشته باشه و گرنه فاسد می شه
یه جاده باید انتها داشته باشه وگرنه مثل یه کلاف سردرگمه
یه قناری باید به خوش آوازیش ایمان داشته باشه و گرنه ساکت می شه


84/1/21::: 10:39 ص
نظر()
  
  

معنی به فارسی

کلمه یا جمله اصلی

اختصار در چت

سلام

Hi There

HT

حالت چطوره؟

How Are You?

HRU

سن/ جنس /مکان

Age/Sex/Location

ASL

چت را ترک کرده

has left the chat

poof

تا آنجایی که من می دانم

Az Far As I Know

AFAIK

به زودی

As Soon As Possible

ASAP

اه خدای من

Oh My God

OMG

دوست پسر

Boy Friend

BF

دوست دختر

Girl Friend

gf

راستی

By The Way

BTW

از طرف دیگر

On The Other Hand

OTOH

پیغام الکترونیکی

Email Message

EMSG

رو در رو

Face to Face

F2F

متشکر از شما

Tank You

TY

در هر صورت

In Any Event

IAE

عجب . فهمیدم

Oh I See

OIC

فهمیدم

I See

IC

به نظر من

In My Oponion

IMO

متاسفم

I`m Sorry

IMS

برای همیشه دوستت دارم

Love You Foreve

LYF

دوستت دارم

Love Ya

LY

دوستت دارم

I Love You

ILY

جهت اطلاع تو

For Your Information

FYI

به بیان دیگر

In Othere Word

IOW

شوخی می کنم

Just Kidding

JK

پوزخند شیطانی

Evil Grin

EG

خنده شدید شیطانی

Big Evil Grin

BEG

خنده

Laugh

L

خندیدن با صدای بلند

Laugh Out Loud

LOL

لبخند

Smile

S

از خنده رو زمین غلط زدن

Rolling o­n Floor Laughing

ROFL

از خنده رو زمین غلط زدن

Rolls o­n The Floor Laughing

ROTFL

پیغام خصوصی

Private Message

PM

بوسه بر گونه

Kiss o­n Cheek

KOC

بسه زدن و بغل کردن

Hug and Kiss

H&K

متشکر

Thanks

TNX

بوسه روی لبها زدن

Kiss o­n Lips

KOL

بعدا

Later

L8R

دعا کردن

Fingers Crossed

FC

زود جواب نامه را بده

Write Back Soon

WBS

جواب نامه را نده

Don"t Write Back

DWB

برای مدت طولانی بی خبر بودن

Long Time No See

LTNS

الان بر میگردم

Be Right Back

BRB

زود بر میگردم

Be Back Soon

BBS

بعدا بر می گردم

Be Back Later

BBL

بعدا به تو می گویم

Talk To You Later

TTYL

به فکر تو هستم

Thinking Of You

TOY

تا دفعه بعد

Till Next Time

TNT

بعدا می بینمت

See You Later

SYL8TR

به زودی می بینمت

See You Soon

SYS

می بینمت

See You

CU

فعلا میروم

Gone For Now

GFN

از دیدن تو خوشحال شدم

Glad To See You

GTSY

از دیدن تو خوشحال شدم

Nice To See You

Nice 2 C U

دور از صفحه کلید

Away From Keyboard

AFK

موفق باشی

Good Luck

GL

فعلا خداحافظ

Ta Ta For Now

TTFN

خداحافظ

Bye Bye Now

BBN

خداحافظ

Bye For Now

BFN


  
  

عشق یـعـنی شـادی و ســـرزندگی 
عشق یــعنی مـنـتـهـای بـنــدگی
عشق یـعنی سـوخـتـن ،افــروخـتن
شـیـــوه دریــا دلان آمــوخــتــن

عشق یـعنی سـوزش پـــروانه هـا
شورش دل ،خون سرخ لاله ها

عشق یـعنی صـوت بـلبـل در بهـار
خــنــده گـُل بــر فــراز شـاخسار

عشق یـعـنی وامـق و عَـذرا شـدن
بهــر صــید دُر سوی در یا شدن

عشـق یـعـنی زنــدگــی را سـاختن
دل بـه مـعــبــود گــرامــی باختن

عشـق یــعــنی در ره او ســربــدار
عشق یـعنی لـحظه های بی قرار      
عشق یـعـنـی بــیــسـتون را تاختن 
چهــره زیـبـای شـیـریـن ساختن

عشق یعنی همچو مجنون سوختن
راه و رســم عـــاشــقــی آموختن

عشـق یـعـنی یــوسف کنعان شـدن
از زلــیــخا های دون پنهان شدن

عشق یـعـنی جــاودانــی و غــرور
درس مـهــرو عاطفه کردن مرور


84/1/16::: 1:58 ع
نظر()
  
  

هوا تاریک است ٬ همچنان عزم سفر دارم٬ سفری بی مقصد سفری به ناکجا آباد سفری بدون چمدان و بدون بلیط ٬ همچنان در کوچه پس کوچه های باران با پای لرزان بدنبال ((گمشده ای)) میگردم که مرا صدا کند به دنبال آن مهربانی میگردم که دستهای خسته ام را بگیرد نه از روی ترحم بدنبال کسی میگردم که درخلوت کوچه ای بارانی زیر آن چنار پیر کنار من چادر بزند نه از روی دلسوزی بدنبال او که با نفس هایش عشق را برای اولین بار در کالبد سرد من زنده کند نه ازروی اجبار٬ باران خوب میداند که چه رازهایی در سینه دارم آن روز را که بر سنگفرش خیابانی سرد بیجان افتاده بودم و تو برای من می گریستی بیاد آور که کاری از دستت بر نمی آمد و فقط آهنگ غم انگیز شرشر سر میدادی تا من زنده بمانم.باران تو مهربانی ولی نگو که دروغ میگویم تو خود شاهد تمام آرزوهای من بودی حتی آخرین قطره ای را که به من دادی هنوز در میان مردمک چشمانم ذخیره کرده ام آن هم برای روزه مبادا ٬ هوا کم کم در حال روشن شدن است٬ خورشید در آسمان سپیده میزند هنوز آسمان ابری است و کوچه بارانی شاید گمشده ی من تو باشی که خورشید برای من آورده است ٬ چه باشی و چه نباشی چه دروغ بگویی و چه راست چه با من همسفر شوی و چه رفیق نیمه راه ٬ تو را دوست دارم چون برای لحظه ای درکنار من ٬ با رویای من ٬ و با من بودی جایی که تنهایی را حس نکردم این برای من جادوست و تو برای من عشق...
برای خاطره عشق بگو آن شعله چه نام دارد که در دلم زبانه می کشد نیرویم را می بلعد و اراده ام را زائل میکند
.

 

منبع : هزار و یک شب


  
  

طبیعت آدمی چنین است که موفقیت یک یا
تنی چند ( تعدادی یا گروهی ) غالبا نمی تواند مایه خرسندی دیگران بخصوص شکست
خوردگان باشد .


  
  

 

سرو (نگین سبز) چهار هزار و پانصد ساله ابرکوه، با گذشت 1,642,500 روز از عمر خود، سرسبز و شاداب در پهنای کویر یزد در شهرستان ابرکوه مقاوم و استوار است و جهانیان را شگفت‌زده کرده است.
به نوشته «جمهوری اسلامی»، دانشمندان و کارشناسان داخلی و خارجی، از این درخت به عنوان کهنسال‌ترین درخت جهان یاد می‌کنند و می‌گویند: دیدن این درخت برای هر کسی جالب و شگفت‌آور است.
اخیرا دانشمندانی از ژاپن و روسیه از این درخت دیدن کردند و عمرش را تا هشت هزار سال برآورد کرده‌اند. پیشتر «الکساندر روف» دانشمند روسی، عمر آن را به 4000 تا 4500 سال برآورد کرده بود. «حمدالله مستوفی» هم در کتاب «نزهت القلوب» که به سال 740 هجری قمری تالیف شده است، درباره این سرو آورده است: در آنجا سروی است که در جهان شهرتی عظیم دارد چنانچه سرو کشمیر و بلخ، شهرتی داشته و اکنون این از آن بلندتر و بزرگتر است.
برخی مورخین معتقدند: نهال این درخت را «یافث» پسر نوح کاشته است.
رئیس اداره محیط زیست ابرکوه هم گفت: این درخت به عنوان یک اثر طبیعی در سال 1382 به تصویب شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور رسیده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری ابرکوه هم از درخت سرو به عنوان یکی از عجایب خلقت یاد کرد و افزود: این درخت خاطرات زیادی را در لابلای شناسنامه چندین هزارساله‌اش به یادگار دارد.
وی ارتفاع این درخت را 25 متر، دور تنه آن را 5/11 متر و محیط آن را 18 متر اعلام کرده‌اند.
وی درخت سرو ابرکوه را از نوع سروهای مدیترانه‌ای دانست و گفت: این گیاه بزرگترین درخت موجود زنده روی زمین است.


84/1/15::: 11:12 ص
نظر()
  
  

در یکی از روزهای اردیبهشت شادی و غم در کنار دریاچه ای همدیگر را دیدند . به هم سلام دادند و کنار آب های آرام نشستند و گفتگو کردند .
شادی ، از زیبایی های روی زمین سخن گفت ، از شگفتی های هر روزه زندگی در دل جنگل و در میان تپه ها و از آوازی که سپیده دمان و شامگاهان شنیده می شود .
آن گاه غم سخن گفت و با هر آن چه شادی گفته بود موافقت کرد ، زیرا غم ، جادوی آن لحظه و زیباییش را می فهمید . غم ، هنگامی که از زیبایی ماه اردیبهشت در مرغزار و در میان تپه ها سخن می گفت . بیانی شیوا داشت .
شادی و غم زمانی درازسخن گفتند ، و درباره هر آن چه که می دانستند با هم تفاهم داشتند .


 


84/1/9::: 12:23 ع
نظر()
  
  
<      1   2   3      >